dilluns, 20 de maig del 2013

Bongo Botrako + El niño de la hipoteca + Old star covers. Mollerussa. 18/05/2013



Dissabte, i després dun parell o tres d’anys torno a fer un bolo a la zona de Lleida de la ma de l’empresa Roma Pro, amb qui m’estreno.
Dintre del gremi, ja se sap que sempre que es va a treballar per aquestes terres es sinònim de fer moltes hores i acabar tard, molt tard. I així va ser.
Puntual com un clau em plantava a les 13:00 davant del pavelló per començar el montatge. Teniem de temps per montar fins la 16:30, ja que a l’escenari del davant començava el concert de l’orquestra de torn. Per tant, el que molava, era apretar força al montatge, i tenir-lo molt avançat fins  l’hora de plegar. I així va ser, i de fet, si no fos perquè no teniem corrent (jo no sé que ha passat aquest cap de semana, que la txitxa ha arribat tard a cada bolo on he treballat) haguéssim anat a dinar (jo en diría berenar) amb linies i monitors  txequejats.



Vista del pavelló amb l'escenari.


 Desprès de menjar, amb el Cesc  (FOH)  vam fer una mini-reunió de producción sobre riders, patxos de Canals etc i cap al bolo altra vegada. El Nacho, el microfonista va fer la feina de conya, i no va fallar res ni en el chek, ni en els canvis. Ole. I EL Ruben estava a les llums, que tot s’ha de dir, s’ho va currar molt.
Les proves de Bongo Botrako (de fet eren els únics que provaven) eren a les 22.00. Els seus tècnics van entrar una hora abans a muntar el backline, els sitemes I.E.M i a deixar-ho tot o.k per tal de que quan vinguessin els músics estigués tot a punt.
Va ser un plaer fer d’assistent al Marc Loza, tècnic de monis dels Bongo, amb qui tinc un molt bon rotllo, i amb qui desde Manresa que no ens vèiem, i ja va estar bé poder treballar junts i xerrar una estona.

Proves de Bongo Botrako

 A monitors tenia la Soundcraft SI1 compact i monitors HK que sonen prou bé. Aquesta taula no l’havia fet servir mai, la vaig trobar força rápida i intuitiva i sona bé. El tema de les memòries, shows i demés el trobo molt rebuscat. De fet, hi han opinions per tot, ja que se’m va ocorrer penjar una foto de la taula i va generar forces comentaris  amb colegues de professió.
Les proves amb els Bongo, van ser força ràpides. Treballen molt bé a l’escenari i això a l’hora de provar, es nota.  Amb una horeta i quart ja van estar. I noslatres vam poder  fer un check ràpid ja a portes obertes amb el Niño de la Hipoteca, amb qui ja havia treballat anteriorment. (també a les terres de Lleida).

Bolo En Niño de la Hipoteca.

Monitor World.

El bolo que va començar amb 15 minuts de retràs perquè entrés més gent al pavelló, el va obrir el Niño que va fer un bolo, i tot i la poca gent que hi havia al principi, es va acabar posant el públic a la butxaca.
El canvi d’escenari va ser molt ràpid. Es va treballar molt i molt bé, i ens van sobrar uns minutets i tot.
Els bongo botrako, van fer un bon bolo. És un grup que no em conec massa, però vaig veure que tenen un bon repertori, tot molt ben preparat i estudiat, i sonen molt bé. Garantia d’èxit, la veritat.
I per acabar la nit, els Old Stars Covers, un grup de versions, que van pujar a l’escenari sense provar. Van montar el seu backline, vam fer un mini mini check (dels que m’agraden a mi, dels ràpids, dels de: ei, si falta algo m’ho dius a la 1ª cançò).  Cap problema, potser algú que volia la veu més baixa… una mica de guitarra i poca cosa més. El batería, però anava amb cascos estéreo i  ja era filar més prim. Guitarres panoramitzades, les timbales i els O.H (els plats) també… i tot i que vaig fer servir coses de la mescla del Marc amb els bongo, ho vaig tenir que reajustar tot. Ells van amb I.E.M (pinganillos) i els old Star amb cunyes normls. Tret del bateria. Resultat? Perfecte. 0 acoples i mescles potents I clares. Tot el bolo tranquil.

Old Star Covers. Bolo.

Bongo Botrako. Bolo.

La tortugeta, ha tornat als bolos!!!

 Cap a les 05:30 es va acabar el bolo, I després de recollir les etapes, i el control de monitors em vaig acomiadar dels companys, i vaig enfilar camí cap al cotxe quan ja sortia el sol.
Un bon bolo de rock’n’roll, si senyor!!!!!!

Ja de dia...a buscar el cotxe.