dimecres, 24 de juliol del 2013

La Colònia. Valls. 10/07/2013


Dimecres vaig anar cap a Valls a fer una substitució de'n Ramon Sendra al grup La Colònia, una banda acabada de sortir, com aquell que diu, del forn, amb un discàs sota el braç.
Música mediterràni? Música Balcànica? Una barreja de les dos? O és que són el mateix?
La veritat és que no ho sé, però el que si sé és que és una música molt fresca, agraïda d'escoltar i amb un alt nivell músical.
Al grup em trobo al Pepo (on vam coincdir fa temps a les barraques de Valls que estava fent la producció) i al Xavi (de l'època de Gertrudis). Amb el altres músics doncs bon rotllo, bona gent i això, bons músics.
L'equip que em trobo a la meva estrena de La Colònia, és més aviat justet. 2 caixes Das per costat amb un monitor per costat de nearfill, una taula Gl2500, amb compressors, portes i un FX extern.
Tot i això, la assistència que vaig tenir per part dels tècnics assistents va ser molt bona. Un veritable plaer.

Les proves van ser a la tarda, i un cop ho vaig tenir tot clar a nivell de micros i cablejat i després de fer sonar els altaveus vam començar les proves. Amb una horeta, horeta i quart ja ho tenia tot. Sonava prou bé i a monis estaven còmodes. Missió complerta.
Un soparet a base d'entrepans i cap al bolo.
El cel es va tapant i ens cauen 4 gotes... té mala pinta tot plegat.
Abans de començar el bolo trona una miqueta i llampega. Té més mala pinta tot plegat. Però es decideix començar el bolo.
I al cap de 3 cançons, quan ja teia la mescla re-ajustada i estava gaudint del bolo va començar a ploure. A l'escenari cap problema, doncs estavem tapats, però a FOH ens mullàvem. Au, tapar la taula, i deixar que vagi sonant...però coninuava plovent...i cada cop més fort.
Total, que en Xavi, va dir que paraven el bolo.
Van parar el bolo amplificat, perquè ells van continuar tocant sobre l'escenari sense amplificar-se amb el públic allà dintre.
Molt curiós tot plegat. Es va crear un feeling molt xulo entre músics i públic.
Jo, una mica decebut per la meva estrena amb ells, i al cap de mitja horeta, vaig decidir agafar els tratos i anar baixant cap a Malgrat altra vegada.
Esperem que la pròxima sigui millor!!